Politica de returnare

In conformitate cu prevederile  ordonantei nr. 34/2014, articolul 9, privind regimul juridic al contractelor la distanta

(1) Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile  pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13
alin. (3) şi la art. 14.
(2) Fără a aduce atingere art. 10, perioada de retragere menţionată la alin. (1) expiră în termen de 14 zile de la: 
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;
(ii) în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
(iii) în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului produs;
c) în cazul contractelor pentru furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu prevăd vânzarea într-un volum limitat sau cantitate stabilită, de energie termică sau de conţinuturi digitale care nu sunt livrate pe un suport material, data încheierii contractului.
(3) Părţile contractante îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale pe parcursul perioadei de retragere conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.

Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client. Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare. Se recomanda returnarea produselor cu optiunea verificare colet. Toate retururile trebuiesc insotite de FORMULARUL DE RETUR

Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la distanta incheiate conform art 16 din O.U.G 34.

Renunțarea la produsele cumpărate fără invocarea vreunui motiv, conform legii comerțului la distanță (O.U.G. nr. 34 / 2014 cu modificarile ulterioare).

Produsele vor fi returnate  în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.

Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.



Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3 @)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;


Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;


Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.

Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand  costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.

Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.

Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre  10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.

- produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si
acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului. 
- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc.

Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate:
1. Protectii de sticla pentru ecran
2. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate.
3. Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip Casti Earbuds care au fost desigilate. 


Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014.

(ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).

Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014. 

@ Art. 14, Alin. 3 : 
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."



4. Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :

Lamy Premier SRL
Adresa:  Bulevardul General Vasile Milea nr 4, Bucuresti - Vetter Store Afi Cotroceni

Telefon:  0770 276 276
E-mail: office@vetter.ro
Program de lucru: Luni - Vineri 11:00 - 19:00

Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.

Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 5 - 10 zile de la receptia produsului  dar nu va depasi termenul legal de rambursare  contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.


Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.

In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.

In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi incheiat procesul de constatare in prezenta agentului de livrare. 

 

Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare.

Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile  calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator." Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.

Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a) : 

*Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;